Sposoby na problemy ze snem

Sierpień 3, 2018 By admin

Sposoby na problemy ze snem

Przewracanie się z boku na bok, brak odpowiedniej pozycji, irytacja chyba nawet największy
śpioch miał choć raz problemy z zaśnięciem. Czasem tak po prostu się zdarza. Jednak, gdy sytuacja ta
powtarza się dosyć często przestajemy normalnie funkcjonować. Spada nasza produktywność,
jesteśmy rozkojarzeni, a czasem doprowadza to do rozregulowania cyklu dobowego. Jak radzić sobie
z tym problemem? I jakie są przyczyny bezsenności? Czy może wiązać się z chorobą czy jest to tylko
złośliwą reakcją organizmu?

Przyczyny bezsenności

Najczęstszą przyczyną bezsenności jest stres. Natłok myśli, brak umiejętności wyciszenia się
powoduje nadmierne pobudzenie. W takich emocjach nawet, jeżeli odczuwamy zmęczenie nie
potrafimy wystarczająco się uspokoić.

Innym powodem może być zbyt duży hałas i rozproszenie uwagi. W dzisiejszym świecie nie
wyobrażamy sobie dnia bez komputera czy telewizora. Zasypiamy z telefonem w ręku podczas
rozmowy na komunikatorze. Nie wszyscy jednak tak potrafią. Zbytnie zaangażowanie w rozmowę czy
film może powodować pobudzenie. Zadbaj, aby podczas usypiania nic nie pochłaniało twojej uwagi.

Zbyt wysoka, zbyt niska temperatura w pomieszczeniu, niewygodna pozycja, zbyt długie
drzemki w środku dnia to wszystko wpływa na jakość odpoczynku. Postaraj się dopasować warunki
do swoich potrzeb.

Jak naturalnie zniwelować bezsenność?

zadbaj o odpowiednie przygotowanie miejsca odpoczynku – świeża pościel to podstawa,
odpowiednio wywietrz pomieszczenie, łóżko rozkładaj, tak byś zawsze miał swobodę ruchu, zasłoń
rolety, wyłącz sprzęt elektroniczny i trzymaj daleko od głowy, ważne jest także, aby twój materac był
wygodny i dostosowywał się do twojego ciała
– zjedz lekkostrawną kolację – podczas snu odpoczywać powinien cały twój organizm, zadbaj więc, by
zachodziło w nim możliwie najmniej procesów, „ogranicz użytkowanie swojego ciała do minimum”,
nie idź jednak spać głodny, bo uczucie ssania w żołądku również nie pozwoli ci zasnąć
– sypiaj regularnie – niech będzie to twój rytuał, do którego przyzwyczaisz swój organizm, po pewnym
czasie sam będzie domagał się snu o określonej porze
nie pij kawy– nie korzystaj z żadnych środków pobudzających zawierających kofeinę. Podnoszą one
ciśnienie krwi, sprawiają, że zmęczenie jest odczuwane, a oczy nie chcą się zamknąć
– nie ćwicz przed snem – może ci się wydawać, że zmęczysz się i padniesz. Nic bardziej mylnego,
Podczas uprawiania sportu wytwarzane są endorfiny, które odpowiadają za szczęście i ekscytacje,
tym samym utrudniają zaśnięcie

Naturalne środki wspomagające zasypianie

przed snem wypij szklankę ciepłego mleka – zawiera spore ilości tryptofanu, który to ma działanie
uspokajające
– napar ze skórki bananów– pomaga zrelaksować się fizycznie
waleriana – uspokaja cały organizm, przede wszystkim włókna nerwowe
napar z rumianku, miód – również wysoka zawartość tryptofanu

Gdy domowe sposoby zawodzą…

Sięgnij po melatoninę, organiczny związek chemiczny, pochodna tryptofanu, reguluje cykl
dobowy, dostępna w każdej aptece najczęściej w formie tabletek.

Jeżeli mimo stosowania podanych metod bezsenność nasila się powinieneś wybrać się do
lekarza. Możesz cierpieć np.: na nerwice. Aby zaradzić temu schorzeniu wdrożyć trzeba
specjalistyczne leczenie. Jednak przede wszystkim spróbuj zwolnić tempo życia, sypiać regularnie i
zdrowo się odżywiać.

COMMENTS

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *